CBIR: Content Based Image Retrieval

بازیابی تصویر محتوا محور

CBIR: Content Based Image Retrieval

بازیابی تصویر محتوا محور

استخراج ویژگی و پردازش تصویر برای بینایی ماشین

کتاب  استخراج ویژگی و پردازش تصویر برای بینایی ماشین " Feature Extraction & Image Processing for Computer Vision Third edition" توسط Mark S. Nixon و Alberto S. Aguado نوشته شده است.  نسخه اولیه این کتاب در سال 2002 نوشته شده و نسخه دوم آن در سال 2008 به بازار عرضه شده است. کتاب حاضر ویرایش سوم آن بوده که در سال 2013 به بازار عرضه شده است و حدود 80 دلار قیمت دارد.

در نسخه سوم، مطالب کاملاً جدیدی در مورد روشهای جدید برای استخراج و توصیف ویژگی های سطح بالا و پایین به منظور  شناسایی اشیاء، حرکت و ردیابی موجود است. در این کتاب از رنگ ها و تکنیکهای مدرن تر برای استخراج و توصیف ویژگی اشیاء به ویژه مواردی از کاربرد موجک ها و فضای مقیاس مطرح و از آنها استفاده شده است.

در هر فصل از این کتاب مجموعه ای از اطلاعات خاص در مورد استخراج ویژگی ها در پردازش تصویر و بینایی ماشین ارائه شده است. بیشترین تکنیک های اصلی توصیف شده و پیاده سازی هایی از آنها نیز ارائه شده که از آنها برای پردازش تصاویر انتخاب شده استفاده شده است. به طور کلی تمرکز کار در این کتاب بیشتر در مورد تحلیل تصاویر پزشکی یا بیومتریک بوده است (علم شناخت افراد با ویژگی های رفتاری یا فیزیولوژیکی مانند تشخیص چهره و ... )

به اعتقاد نویسندگان این کتاب به روزترین کتاب در رابطهبا استخراج ویژگی ها و پردازش تصویر در بینایی ماشین می باشد.

جهت دریافت فایل Pdf کتاب اینجا کلیک کنید.